Sanders Fritom: ‘Als transportbedrijf hebben we een voorbeeldfunctie’

272 keer bekeken



Heb jij ook een goede ervaring met MONO? Deel je case >

Als het over MONO rijden gaat, zijn veel dingen zo logisch, dat je er snel aan gewend raakt. Veranderingen lijken misschien niet groot, maar juist met kleine dingen kan er veel aangepakt worden.

Onze aanpak

  • We hebben met werknemers van iedere afdeling gekeken naar wat we al doen aan veiligheid, maar ook wat er beter zou kunnen.
  • Medewerkers ondertekenen een Safety Deal waarmee ze toezeggen zich aan de veiligheidsregels te houden. De regels uit de Safety Deal zijn ook opgenomen in de reglementen en in het chauffeurshandboek.
  • In de Safety Deal staat bijvoorbeeld dat we alleen telefoneren als we stil staan, niet alleen in het verkeer, maar ook als we te voet zijn.
  • Iedereen mag een ander (uit welke laag van het bedrijf dan ook) aanspreken wanneer hij of zij zich niet aan de regels houdt.

Dit hebben we bereikt

In eerste instantie heerste onder werknemers de indruk dat er niets gebeurd was door de Safety Deal. . Maar eigenlijk was er op best veel vlakken al van alles aangepakt. Alleen zijn veel kleine dingen zo logisch, dat je er snel aan went. Daarom brengen we deze onderwerpen nu meer onder de aandacht, om te laten zien wat er verandert.

Onze tip!

We merken dat de aandacht snel kan verwateren. Daarom is het goed om het regelmatig onder de aandacht te brengen. Daarnaast moet je ook zeker tonen wat er allemaal gebeurd is. Wij maken veel gebruik van de social mediakanalen. En daarnaast gebruiken we ook chauffeursbijeenkomsten en de nieuwsbrief om dit soort topics onder de aandacht te brengen.

DIT ZIJN ONZE BELANGRIJKSTE WAARDETHEMA'S:

Kosten 

Veilig 

Werkgeverschap 

Imago 

 Innovatie

 

DIT IS DE AANPAK VAN

 

 

 

 
 


Heb jij ook een goede ervaring met MONO?

Deel je case > 

Afbeeldingen

Twitter

Cookie-instellingen