Takeaway.com: ‘De veiligheid van onze bezorgers is prioriteit één’

261 keer bekeken



Heb jij ook een goede ervaring met MONO? Deel je case >

Door het verbod van het in de hand houden van je telefoon op de fiets zijn we meer aandacht gaan besteden aan MONO rijden. Het is onderdeel van nieuwe procedures rondom veiligheid.

Onze aanpak

  • Op een online platform konden bezorgers een deal aangaan met zichzelf door aan te geven MONO te rijden en hoe ze dat willen doen.  Ze kunnen bijvoorbeeld aangeven alleen een bericht te typen als ze stilstaan op een veilige plek, of hun navigatie van tevoren in te stellen.
  • Via onze communicatiekanalen hebben we de deal onder de aandacht gebracht.
  • Onze fietsen zijn uitgerust met telefoonhouders.
  • Senior bezorgers checken op straat of werknemers echt MONO rijden.

Dit hebben we bereikt

We zijn nog te kort bezig om meetbare resultaten te kunnen zien. We ervaren wel een verandering bij onze bezorgers. Bij het aangaan van de deal zegde meer dan 50% toe niet met de telefoon in de hand te fietsen.

Onze tip!

In samenwerking met TeamAlert ontwikkelden we een training op het gebied van verkeersveiligheid, waarbij bezorgers beloofden zich aan de afspraken te houden. Daardoor zagen we dat veel bezorgers stopten met het fietsen met hun telefoon in de hand.

DIT ZIJN ONZE BELANGRIJKSTE WAARDETHEMA'S:

Kosten 

Veilig 

Werkgeverschap 

Imago 

 Innovatie

 

DIT IS DE AANPAK VAN

 

 

 

 
 


Heb jij ook een goede ervaring met MONO?

Deel je case > 

Afbeeldingen

Twitter

Cookie-instellingen