Renewi: ‘Veiligheid is onze eerste kernwaarde’

250 keer bekeken



Heb jij ook een goede ervaring met MONO? Deel je case >

Er rijden dagelijks zo’n 1.750 transport- en inzamelvoertuigen van Renewi op de weg in Nederland. We willen graag dat onze collega’s en andere weggebruikers aan het eind van de dag weer veilig thuiskomen. MONO rijden bevordert de veiligheid, dus staan we daar 100% achter.

Onze aanpak

  • De afdelingen SHEQ (veiligheid) en communicatie hebben samen gekeken hoe de MONO-campagne het beste binnen de organisatie kan worden opgezet.
  • De MONO campagne wordt op twee momenten (juni & september 2020) binnen Renewi gelanceerd. We hebben bewust gekozen voor twee momenten (voor en na de zomervakantie) om de MONO-boodschap goed te laten landen bij onze mensen.
  • Onze vrachtwagens worden standaard uitgevoerd met carkit om handsfree te bellen indien nodig. Daarnaast gaat communicatie via de boordcomputer, dus niet via SMS of Whatsapp.

Dit hebben we bereikt

In juni 2020 zijn al onze collega's op meerdere momenten in aanraking gekomen met MONO. via email, posters, narrowcasting, sleutelhangers, maar ook via krijttekeningen op onze locaties. De eerste reacties van de collega's zijn erg positief. In september brengen we MONO opnieuw onder de aandacht, dan ook middels toolboxen. 

Onze tip!

Veiligheid moet altijd prioriteit hebben binnen een bedrijf dat veel voertuigen op de weg heeft. Het is onze eerste kernwaarde!

DIT ZIJN ONZE BELANGRIJKSTE WAARDETHEMA'S:

Kosten 

Veilig 

Werkgeverschap 

Imago 

 Innovatie

 

DIT IS DE AANPAK VAN

 

 

 

 
 


Heb jij ook een goede ervaring met MONO?

Deel je case > 

Afbeeldingen

Twitter

Cookie-instellingen