De MONO-meter bestaat uit 5 vragen over het gebruik van de telefoon in het verkeer. Na de laatste vraag volgt feedback op de antwoorden en de mogelijkheid om een certificaat van deelname te ontvangen en via social media te delen.
Ga naar de MONO-meter
MONO-meter voor organisatie of bedrijf
Je kan de MONO-meter zelf invullen, maar ook samen met je organisatie of bedrijf. Bijvoorbeeld tijdens een (online) bijeenkomst of door te delen via een e-mail of nieuwsbrief
Tijdens een bijeenkomst
Je introduceert de MONO-meter tijdens een (online) bijeenkomst. Geef aan waarom jij het onderwerp belangrijk vindt en druk de deelnemers op het hart eerlijk te antwoorden. Geef eventueel aan dat de resultaten privé zijn en dat een deelnemer die alleen vrijwillig kan delen.
Achteraf kan je de resultaten bespreken. Hebben de deelnemers bepaalde inzichten opgedaan? Zijn er afspraken te maken over het smartphonegebruik tijdens het werk? En wat zijn de ideeën over MONO rijden buiten werktijd?
Delen via een e-mail of nieuwsbrief
Uiteraard is het mogelijk de link naar de MONO-meter op te nemen in een mailing. Je kunt daarbij dezelfde introductie geven als hierboven beschreven. Nodig medewerkers uit hun reacties te delen op de manier die past, bijvoorbeeld via de mail, of tijdens een latere bijeenkomst. Heb je ervoor gekozen de MONO-meter een plek te geven in een nieuwsbrief, dan kunnen de reacties wellicht in een volgende editie een plek krijgen.
De MONO-meter is onderdeel van de campagne ‘Maak een punt van nul’. Een aanpak met één ultiem doel: nul vermijdbare verkeersslachtoffers in de provincie Zuid-Holland.