Tim Coronel lanceert MONO-campagne in Oost-Nederland

19-05-2021
521 keer bekeken

Bij een tankstation in Apeldoorn lanceerde Tim Coronel de MONO-campagne. Tankstations zijn natuurlijk dé plek om te tanken, maar ook de ideale plek voor ‘sociaal bijtanken’. Oftewel: je appjes beantwoorden, snel je dringende mails beantwoorden of je social media bekijken.

Het afgelopen jaar is het aantal verkeersdoden iets gedaald, maar het zijn er nog steeds veel te veel. Afleiding in het verkeer is daarvan één van de oorzaken. Vooral de combinatie van sociale media en verkeer vormt een gevaarlijke ontwikkeling.

Als ambassadeur van MONO-zakelijk ging Tim Coronel kort  in gesprek met Hans van der Sleen. Hij is naast wethouder van de gemeente Voorst ook vertegenwoordiger verkeersveiligheid in de regio Gelderland. Tim stelde de telefoon van Hans in op niet storen en vroeg hem de MONO-vlag te hijsen. Ze roepen hiermee iedereen op om ook MONO te rijden.

Rij jij ook MONO?

Het campagneteam sprak bezoekers van het tankstation aan over het belang van MONO rijden en hielpen bij het instellen van de niet storen-functie. Ze kregen koffie aangeboden van Starbucks in een MONO-koffiebeker en konden met Tim op de foto. Vanaf 17 mei zijn de hele week bij ruim 80 tankstations in Gelderland en Overijssel advertenties te zien waarin Tim oproept om MONO te rijden.

ROV Oost-Nederland

De regionale MONO-campagne in Gelderland en Overijssel is een initiatief van het ROV Oost-Nederland. Zij zijn in Gelderland en Overijssel dé partner voor verkeersveiligheid. Met kennis van verkeersveiligheid en Oost-Nederland brengen ze de juiste partners bij elkaar en initiëren ze projecten. Ze richten zich daarbij op gedragsbeïnvloeding van weggebruikers. De ambitie? Iedereen elke dag weer veilig thuis! Het ROV Oost-Nederland is een initiatief van de provincies Overijssel en Gelderland. Meer over de regionale MONO-campagne is te vinden op www.wijrijdenmono.nl

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen