Zeeuwse MONO-helden laten zien dat MONO rijden dé norm is

01-11-2021
491 keer bekeken {0} reacties

Een levensgroot bord, met daarop een belofte: wij rijden MONO. Daarmee trapte de Provincie Zeeland begin september de MONO-heldencampagne af. Inmiddels leeft de Zeeuwse campagne rondom MONO-zakelijk volop.

De MONO-heldencampagne in Zeeland komt voort uit het nieuwe Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030 (SPV). In dat kader is het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ) samen met zijn partners een werkgeversaanpak gestart. Eén van de speerpunten uit de Zeeuwse werkgeversaanpak is het aanspreken van de sociale norm onder werkgevers. Niet alleen door middel van interne communicatie, maar ook door inzet van externe communicatie.

De MONO-heldencampagne laat zien wie de helden in Zeeland zijn: de werkgevers en werknemers die intern én extern uitdragen dat zij meewerken aan een veilige deelname aan het verkeer. Zo dragen zij bij aan een 100% verkeersveilig Zeeland.

Wall of fame

Alle Zeeuwse werkgevers en hun werknemers kunnen MONO-held worden. Daarvoor is het belangrijk om intern de communicatie over MONO op te starten. ROVZ heeft hiervoor diverse middelen voor ontwikkeld en beschikbaar gesteld in een toolkit. Elk bedrijf dat het hieraan meewerkt, krijgt de titel MONO-held en mag deze titel op de eigen communicatiekanalen voeren.

ROVZ ontwikkelt ook een MONO-helden wall of fame: een speciale verzamelplek waar alle MONO-helden op komen te staan. Het doel? Aan werkgevers die nog geen MONO-held zijn laten zien dat verkeersveiligheid en MONO rijden dé norm is. En hen stimuleren deel te nemen aan deze actie en zo verkeersveiligheid bovenaan de agenda te zetten. 

Beloftebord

De Zeeuwse MONO-heldencampagne loopt in totaal 3 maanden. Elke maand wordt er 1 organisatie of bedrijf extra uitgelicht. In september was dat de Provincie Zeeland, in oktober werd het stokje overgedragen aan biologisch bedrijf De Grote Verleiding en in november sluit ITN-Groep het rijtje af. Deze 3 bedrijven hebben een beloftebord ondertekend en besteden tijdens de campagne extra aandacht aan MONO rijden.

Aan de slag met de toolkit

Ook bedrijven buiten Zeeland kunnen gebruikmaken van de MONO-helden toolkit. Daarin vind je kant-en-klare teksten voor e-mails, nieuwsbrieven en social mediaberichten. Ook zijn er posters beschikbaar en vind je er tips om MONO rijden te implementeren in de bedrijfsvoering. Zo wordt meedoen met MONO heel makkelijk!

Meer tips voor werkgevers
Check onze MONO-zakelijk toolkit voor nog meer praktische tips, adviezen en middelen om je medewerkers te ondersteunen ongestoord onderweg te zijn.

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen