ANWB, Van Mossel en Volvo werken samen voor meer MONO-aandacht

08-11-2021
436 keer bekeken

Voor elke automobilist is het een herkenbaar beeld op de snelweg: die auto voor je, die half over de vluchtstrook slingert. Na een stuurcorrectie gaat hij nog een keer. Vrijwel altijd gaat het goed – maar soms niet.

Want een auto besturen én appen of internetten op de smartphone gaan niet samen. Het wordt dan ook als een belangrijke oorzaak gezien van het al jaren oplopende aantal verkeersdoden.

Levensgevaarlijk

Tijd voor actie, vindt de ANWB. Met zijn communicatie zet de bond nu extra in op de zakelijke doelgroep. Want nu we na een periode van thuiswerken weer vaker op de weg te vinden zijn, zijn we ook gewend geraakt aan online vergaderen. ‘Ik merk dat steeds meer mensen tijdens een online meeting gewoon in de auto zitten. Berijders moeten zich realiseren dat dat echt levensgevaarlijk is. Daarom communiceren we samen met onze business partners over MONO’, aldus Arne de Greeff, Manager Sales bij ANWB Zakelijk.

Partners

Volvo en International Car Lease Holding (Van Mossel) zijn de eerste business partners waarmee de ANWB samenwerkt. Het draait daarbij vooral om bewustwording. ‘We zien MONO als mooie kans om samen met onze business partners het verkeer een beetje veiliger te maken’, aldus De Greeff.

Lees het hele verhaal over de MONO-samenwerking op automotive-online.nl.

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen