MONO-held De Grote Verleiding: ‘MONO vergt een omslag in denken en doen’

12-11-2021
202 keer bekeken {0} reacties

De maand oktober stond voor de online biologische supermarkt De Grote Verleiding in het teken van MONO. Het bedrijf uit Kruiningen ondertekende het MONO-beloftebord en profileerde zich een maand lang als Zeeuwse MONO-held.

De Grote Verleiding is daarmee de tweede organisatie die wordt uitgelicht in de MONO-heldencampagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). De campagne laat zien wie de helden in Zeeland zijn: de werkgevers en werknemers die intern én extern uitdragen dat zij meewerken aan een veilige deelname aan het verkeer.

Visitekaartje

De Grote Verleiding is een online boodschappenwinkel met ruim 1800 biologische levensmiddelen in het assortiment. Het bedrijf heeft naast een webwinkel ook een eigen bezorgdienst, met 2 vaste chauffeurs en 2 invalchauffeurs. Anneke van Hootegem van De Grote Verleiding: ‘We hebben klanten in Zeeland, West-Brabant en de Belgische grensstreek. We hebben wekelijks vaste bezorgroutes. Daarnaast halen onze chauffeurs producten op bij regionale telers. We halen zoveel mogelijk producten vers uit de eigen regio.’

Van Hootegem vervolgt: ‘Verkeersveiligheid heeft in ons bedrijf veel aandacht. We willen dat alle medewerkers veilig van en naar het werk kunnen komen en ook tijdens het werk veilig zijn. Daarnaast zijn onze chauffeurs ook ons visitekaartje op de weg. Net zoals wij ons ergeren aan weggebruikers die bellen en appen achter het stuur, willen we niet dat mensen onze chauffeurs zo bekijken.’

Oog voor mens en milieu

De MONO-heldencampagne sluit goed aan bij de manier waarop De Grote Verleiding omgaat met mens en milieu. Van de nieuwe bestelbussen worden het dieselverbruik en de snelheid bijgehouden. Verder zijn de bussen uitgerust met een voice control multimediasysteem. Van Hootegem: ‘De chauffeurs kunnen de navigatie handsfree bedienen en ook telefoneren gaat op de manier. De smartphone kan dus in de tas blijven. Dat vergt natuurlijk wel een omslag in denken en doen. Niet alleen van de chauffeurs zelf, maar ook van de mensen op kantoor. Zij moeten de rijtijden respecteren en niet voortdurend bellen en appen met de chauffeurs. Met de chauffeurs is afgesproken dat zij uitsluitend op hun telefoon mogen kijken zodra ze ergens veilig geparkeerd staan.’

Te belangrijk

De Grote Verleiding nam begin oktober het MONO-heldenstokje over van de Provincie Zeeland. Inmiddels is het stokje overgedragen aan ITN-Groep, dat in november de MONO-boodschap uitdraagt. ‘Maar reken maar dat het MONO-beloftebord hier blijft hangen. Daarvoor vinden wij aandacht voor MONO rijden en verkeersveiligheid in het algemeen veel te belangrijk’, besluit Van Hootegem.

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen