Nieuwe publiekscampagne MONO gestart

26-09-2022
3517 keer bekeken {0} reacties

Met de campagneslogan ‘Mij nie appen’ wordt in de komende maanden weer extra aandacht gevestigd op het gevaar van social media tijdens verkeersdeelname. De nieuwe campagne zet de sociale norm “je leest en stuurt geen berichten tijdens het rijden” neer. MONO staat letterlijk voor één of alleen.

In de campagne staat het voor met één ding bezig zijn: als je rijdt en fietst, houd je je aandacht op één ding en dat is het verkeer.

Op wie richt de MONO-campagne zich?

De campagne richt zich op alle verkeersdeelnemers die een voertuig besturen, en op de verzenders van berichten. Gevraagd wordt aan automobilisten en fietsers om ervoor te zorgen dat zij onderweg niet afgeleid worden door binnenkomende berichten. Hiervoor kunnen zij een manier kiezen die bij hen past. De een zet de telefoon op stil of op niet storen, de ander maakt de afspraak met vrienden dat hij niet reageert als hij in het verkeer zit. Aan verzenders is de boodschap om even te wachten met een berichtje sturen, wanneer ze weten dat de ontvanger aan het verkeer deelneemt. Op die manier helpen zij hun vriend of familielid om veilig thuis te komen.

Overzicht middeleninzet door ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

  • 1x TV commercial in week 39-41
  • 2x radiospot en Spotify in week 39 -41
  • Attentieborden langs de snelwegen – 26 september t/m medio december 2022
  • Campagneboodschap op de DRIPs boven de snelwegen - 26 september t/m medio december 2022
  • Online video gericht op jongeren in week 39 -41
  • 3x Social media (3 verschillende boodschappen: stel Focus in (Iphone), stel Niet storen in (Android), Laat voor vertrek weten dat je onderweg bent) in week 39 -41
  • Advertentie in Flitsmeister
  • Campagnewebsite www.mono.nl

Draag zelf ook bij aan deze boodschap als werkgever!

Maak afspraken met je medewerkers over het versturen van berichten als collega’s onderweg zijn naar een klant, leverancier of naar huis.

Zet ook middelen in binnen je organisatie. Kijk op de toolkitpagina.

Persbericht: Nieuwe MONO-campagne om te voorkomen dat mensen onderweg berichtjes ontvangen

Afbeeldingen

Bekijk hier de commercial

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen