Nieuw interview online met minister Harbers en COO BAM over belang bewust mobiliteitsbeleid

20-07-2023
238 keer bekeken


NIEUWS

'Aanspreken op gedrag en een veilige cultuur creëren'. Onlangs ging MONO-zakelijk’s programmadirecteur Dirk-Jan de Bruijn in gesprek met demissionair minister Mark Harbers en Joost Nelis, COO Nederland van Koninklijke BAM Groep over bewuste mobiliteit. Waarom is dit zo essentieel voor werkgevers?

Voor 2025 een verdubbeling van het aantal werkgevers dat actief werk maakt van een bewust mobiliteitsbeleid, dat is het doel dat demissionair minister van Infrastructuur en Waterstaat Mark Harbers begin 2022 stelde met MONO-zakelijk.

Aangezien zakelijk gereden kilometers goed zijn voor ongeveer een derde van het totaal aantal gereden kilometers, dragen werkgevers een grote verantwoordelijkheid als het gaat om het veiliger, slimmer en duurzamer maken van het verkeer.

Een aantal cijfers op een rij:

  • Meer dan 30 miljard zakelijke kilometers per jaar;
  • In 2022 vielen 737 doden in het verkeer;
  • Op dit moment werkt ongeveer 1 op de 3 werkgevers aan bewust mobiliteitsbeleid. Het doel is om dit voor 2025 te verdubbelen naar 2 op de 3 werkgevers.

Hoe zorgt BAM, met meer dan 13.000 werknemers en 7.000 voertuigen, ervoor dat zij bewust onderweg gaan? Welke voordelen levert hen dat op? Hoe kunnen MKB bedrijven bijdragen aan een bewuster verkeer? En welke rol speelt de overheid bij het inspireren en faciliteren van werkgevers? De antwoorden op deze en andere vragen komen allemaal aan bod.

Bekijk video(s)

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.