Innovatie

Waarom zou een organisatie zich aan willen sluiten bij de MONO-beweging? Hoe maak je de urgentie voelbaar? Om dat te achterhalen hebben 40 werkgevers en koepelorganisaties uit de MONO-zakelijk community in een 24-uurssessie bekeken vanuit welke waarden zij MONO willen omarmen en wat buiten verkeersveiligheid nog meer voordelen zijn.  

Uit die sessie zijn 5 waardenthema’s gekomen die actueel zijn voor bedrijfsvoeringen van organisaties. Ze komen bijvoorbeeld terug in jaarplannen, of zijn relevant binnen de uitgezette bedrijfskoers. Op die manier kan MONO makkelijk een onderdeel van de bedrijfsstrategie worden.  

MONO: dit is waarom  

Aansluiten bij MONO is een kans om te innoveren. Wie wil inzetten op verantwoord smartphonegebruik in het verkeer, kan niet zonder slimme middelen, instrumenten en innovaties. Bijvoorbeeld ondersteunende apps of stappen richting autonoom rijden.  

Maar MONO en innoveren gaat niet alleen over techniek. Het gaat ook over belonen, contracten en opleidingen. Zo werk goed bedrag belonen motiverend. Zorg bijvoorbeeld voor incentives voor het juiste gebruik van de smartphone, of richt een platform in om verhalen te delen en positieve feedback te geven.  

Denk ook aan het opstellen contracten zodat ook onderaannemers MONO moeten rijden. Of leg afspraken met medewerkers over veilige verkeersdeelname vast. 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.