Kosten

Waarom zou een organisatie zich aan willen sluiten bij de MONO-beweging? Hoe maak je de urgentie voelbaar? Om dat te achterhalen hebben 40 werkgevers en koepelorganisaties uit de MONO-zakelijk community in een 24-uurssessie bekeken vanuit welke waarden zij MONO willen omarmen en wat buiten verkeersveiligheid nog meer voordelen zijn.  

Uit die sessie zijn 5 waardenthema’s gekomen die actueel zijn voor bedrijfsvoeringen van organisaties. Ze komen bijvoorbeeld terug in jaarplannen, of zijn relevant binnen de uitgezette bedrijfskoers. Op die manier kan MONO makkelijk een onderdeel van de bedrijfsstrategie worden.  

MONO: dit is waarom  

Hoe groot de kostenpost precies is, valt moeilijk te achterhalen. Maar niet-MONO rijden zorgt zonder twijfel voor extra kosten. Denk bijvoorbeeld aan (blik)schade vanwege ongelukken of erger: kosten wegens ziekteverzuim.

Ook kosten die minder meetbaar zijn, zoals stress door afgeleid raken tijdens het rijden, spelen hier mee. Nog maar gezwegen van alle maatschappelijke kosten van ziektekostenverzekeraars en arbodiensten.  

Door MONO te omarmen kan je helpen deze kosten te minimaliseren. Maar je kan als bedrijf bijvoorbeeld ook korting krijgen op verzekeringspremies of leasetarieven. Of voordelen krijgen bij aanbestedingen.  

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.